Japon Pilavı Yakimeshi Yaptım

Öncelikle Uzak Doğu mutfağı denince aklına börtü böcek gelenlerdenseniz bu mutfağı hiç tanımıyorsunuz demektir. 🤷🏻‍♀️

Çocukluğumdan beri Uzakdoğu dilleri dizi filmleri ve mutfaklarıyla ilgilenen biri olarak Ankara’daki Quick China’ya 3 ayı geciktirmeden gitmeye ve her seferinde farklı bir tat denemeye çalışıyorum. 😅 Bir keresinde denediğim bu tatların içinde Japonların daha önceden yapılıp da kalmış pilavla yaptıkları yakimeshi vardı. 👌 Evde de malzemeler olunca deneyeyim dedim ve orijinalini aratmadı hiç. 😋 Denemek isteyenler için tarifi paylaşıyorum. Tarif 4-5 kişiliktir.

Malzemeler:

15-20 adet taze fasülye

1 adet havuç

10 adet mantar

1 diş sarımsak

Öncelikle bu malzemeleri sıvıyağda soteliyoruz taze fasülyeler pişmeye yakınken;

2 yumurta

Malum kurban bayramı evde daha önceden yapılmış kavurmayı zevkinize göre istediğiniz kadar ekleyip karıştırıyoruz en son aşamada da pilavı ekliyoruz. Bu arada pilavı basmati pirinciyle yaptım ben diğer pirinçlerle yapılan pilav nasıl olur bilemiyorum. Şimdiden afiyet olsun. 🙂

Yorum bırakın