Hamza Andreas Tzortis’in Müslüman Olma Hikayesi

Aslında Hamza hocayı aylardır tanıyordum ama aksanından pek hoşlanmadığım için kendisini pek dinleyemiyordum ne yalan söyleyeyim.😦 Bugün nedense içimde onu tanıma isteği oluştu ve youtubeda Müslüman olma hikayesini anlattığı bir videoya rastladım ve çok etkilendim.  Kendisi Yunan asıllı bir İngiliz. Babası Yunan, annesi Kıbrıs Rumlarından ve 1974 yılında İngilitere’ye taşınmak durumunda kalmış. Sohbetin tamamını altyazılı yapmak isterdim ama şimdilik Müslüman olma hikayesini yazmak istiyorum.

 

Daha Müslüman bile değilken başından geçen bir olayı 13. dakikalarda bahsetmeye başlıyor özetleyerek onun ağzından yazıyorum:

Yılbaşında bir tekne partisine davet edilmiştim ve orada yanıma güzel bir kadın geldi ve öğrendim ki kadın Müslümanmış.🙂 Şok oldum.

“Otur kadın, dans etmek yok, otur.” dedim.

Kadın şok olmuştu “Neler oluyor? dedi.

“Senin adın ne?” dedim.

“Sen Müslümansın, burada ne yapıyorsun?” dedim.

Elindeki alkolü alıp ona portakal suyu verdim. Sonra onunla İslam hakkında konuşmaya başladık.

Ona “Bunları yapmamalısın, bu adamlar kadını bir et parçası olarak görüyor.” dedim.

O da bana “Sen Müftü müsün hoca mısın?” diye sordu.

“Onlar kadını et parçası olarak görür ama İslam kadını bir bütün olarak, karakterini zekasını önemser müstakbel anne görür.” diye bahsetmeye başladım. “Bu adamların bunu önemsediği yok, senin ne işin var burada?” dedim.

Şok olmuştu. Numaralarımızı aldık ve 3 ay sonra beni aradı. Onunla arkadaş olduk konuştuk. Ben İslam’ı daha çok öğrenme isteği duydum. Kadın ibadet etmiyor olsa da Müslüman kadınlarda Müslüman ailelerde farklı bir hava var. Arıtma cihazı gibi. Çamurlu suya bir tablet koysan nasıl tüm suyu temizler ya öyle bir tarz işte. İmanlarının olması, yaratılana değil de Yaradan’a inanmaları onları farklı kılıyor. O değil de inancı bana çekici geldi. Çocukları öyle seviyordu ki ondan başka çocukları o kadar seven kadın görmemiştim. Onun sayesinde İslam’a olan merakım gittikçe arttı.

Bir yıl sonra aradı evlenmiş barklanmış ve beni arayıp dedi ki “Andreas ben artık seninle konuşamam, ben artık tesettürlüyüm ve beş vakit namaz kılmaya başladım.”

Telefonu kapattıktan sonra peki ben ne yapacağım dedim. Daha Müslüman bile olmadan namaz kılmaya başladım. Secdeye vardım, üniversitede Müslüman Doktor Emir, Hz. İsa’nın da şuan Müslümanların yaptığı gibi Allah’a secde ettiğini söylemişti. “Bunu yapınca Rabbine yakınlaşırsın.” demişti. Hatırladığım tek şey buydu. Bizi izleyen Müslümanlara söylüyorum Söylediğiniz tek bir kelimeyi bile küçümsemeyin, bir kelimeyle bir insanın tüm hayatını etkileyebilirsiniz. Secdeye vardım ve Allah’a bana yardım etmesi için haykırdım, sürekli namaz kıldım. Sonra Yunanistan’a gittim bir Kuran aldım ve Fatiha suresini ezberledim. “Allah’ım (evet Allah kelimesini kullandım) Sen hep hayatımda oldun, varlığını hiç reddetmedim bana hidayet göster.” diye sokaklarda, secdede yalvardım.

Yunanistan’a gittiğimde dans etmedim, gece geç saatlerde yatmadım, Kuran’ın İngilizce mealini okudum. Arapça öğrendim, Fatiha suresini ezberledim. İngiltere’ye döndüğümde depresif bir haldeydim.

Müslüman arkadaşım beni orturttu ve “Doğruyu bildiğin halde neden kabul etmiyorsun?”diye sordu.

“Müslüman olamam çünkü henüz kalbime o iman yerleşmedi.” dedim.

Sonra bana ölümle ilgili bir hikaye anlattı. Kuran’da “Her canlı ölümü tadacaktır.” yazar. Bunun beni nasıl etkilediğini anlatamam. Eve gittim ve aniden kalbime iman geldi 2002’nin Ekim ayıydı bir taksiyle camiye gittim orada 50 kadar arkadaş vardı onlarla şehadet getirdim ve ilk kıldığım namaz öğle namazıydı.” Bana namazı öğretmelerine gerek kalmamıştı çünkü zaten öğrenmiştim.”

Burada Müslüman olmayan anne-babası için ağlaması beni çok etkiledi.😥 Allah hidayet versin.😥

Boğaziçi Üniversitesi’ndeki konuşmasından…

qwe

ytyt (4)

Hamza Andreas Tzortis’in Müslüman Olma Hikayesi” üzerine 3 yorum

Bir Cevap Yazın

