Tamer Hosny – Hawsalek (Türkçe ve Arapça Altyazılı)

Mısır Arapçası’nda öğrendiğim birkaç şeyi paylaşmak istiyorum.🙂

انا مش هخاف المرة دي

انا: ben

مش: Mısır Arapçasında olumsuzluk eki İngilizce not gibi

هـ: Mısır Arapçasında gelecek zaman kipi -ecek – acak  anlamında yani

خاف: korkmak

Toparlarsak:

انا مش هخاف: Korkmayacağım

المرة: defa, kez

دي: Dişil kelimeler için “bu” anlamında

 المرة dişil değil de eril bir kelime olsaydı ده kullanacaktık

انا مش هخاف المرة دي = Korkmayacağım bu defa

————————————–

Arapça’dan çeviri yaparken hep İngilizce düşünürüm, sonra cümleyi toparlarım. İngilizce biliyorsanız siz de öyle yapın gerçekten çook daha iyi anlayacağınızı fark edeceksiniz.🙂

Bir diğer satırdan bahsedeyim mesela:

انا هتحدي اي ظروف

تحدي: meydan okumak (Challange)

انا هتحدي: Meydan okuyacağım (I’ll challange)

اي: Bunun İngilizce’de any anlamı var, Türkçe’de her anlamına geliyor

ظروف: Durum (İngilizce condition)

Toparlarsak: I’ll challange any condition Türkçesi de Her duruma meydan okuyacağım.

————————-

 Bu cümleyi İngilizce düşünmesem asla toparlayamazdım sanırım.🙂

هوصلك حتى لو عارف اني ممكن أموت

هـ: -ecek, -acak

 وصل: ulaşmak, kavuşmak

 ـك: seni, sana anlamlarında

İngilizce’ye çevirirsem: I’ll reach you

حتى: hatta (Even)

لو: eğer (If)

عارف: Biliyorum (I know)

اني: Türkçe ki gibi sayılabilir ama İngilizce ان: That  ـي de birinci tekil kişiyi ifade eden bir ek

اني kelimesinin İngilice’de tam karşılığı “that I”

ممكن: Mümkün adı üzerinde olasılık bildiren bir fiil İngilizce “might” anlamında

أموت: Ölüyorum anlamında İngilizce “I die”

Toparlarsak I’ll reach you even if I know that I might die

İngilizce düşünmesem ben bu cümleyi asla toparlayamazdım…

Neyse İngilizce toparladıktan sonra da Türkçe’ye şöyle çevirdim  “Ölebileceğimi bile bile sana kavuşacağım.” ama “Ölebileceğimi bilsem de sana kavuşacağım” da doğru bir çeviridir.

 

 

 

Bir Cevap Yazın

