Samer İsmail Röportajı – 1 / Samer Ismail Interview – Part 1

Source

Türkçe Çeviri: hiraru

Öncelikle Samer İsmail kimdir?

Samer İsmail Suriye’nin Humus şehrindendir. Dramatik Sanatlar Yüksek Okulu’dan 2010 yılında mezun oldu. Samer Omran’ın yönetmenliğini yaptığı Tavuskuşu  tiyatrosunda rol aldı. Televizyondaki ilk profesyonel deneyimi Hatem Ali’nin yönetmenliğini yaptığı Hz Ömer rolü ile oldu.

Bu arada kendisi bir saat kadar önce tweet attı. Suriye’ye geri dönmüş ve çok meşgul olduğunuz yazmış. Yakında Arapça öğrenmeye başlıcam sayesinde haha. xD

S: Hz Ömer rolü size nasıl geldi, nasıl seçildiniz?

Öncelikle Hatem Ali’nin yeni bir tarihi dizi için oyuncu seçmeleri yaptığını duydum.  Birkaç arkadaşımla birlikte dizi için düzenlenen seçmelere (audition da deniyor) kantıldım. Bize, bizi arayacaklarını söylediler ve o zamana kadar beklememizi istediler. Kısa bir sure sonra da Hatem Ali beni aradı ve birkaç arkadaşla birlikte toplantı yaptık.  Toplantı esnasında dizideki başka roller için  audition yaptık. Birkaç gün sonra da beni aradılar ve bir hafta boyunca makyajlar yapıldı. Bir haftalık makyaj denemelerinin ardından bana Hz. Ömer rolünde olacağımı söylediler. Dizi çekimine başlamadan önce yönetmenle buluşup bütün ayrıntıları konuşmaya başladık.

S: Başrolde yani Hz. Ömer rolünde olacağınız söylendiğinde tepkiniz ne oldu?

Vallahi benim için büyük bir sürpriz oldu.  Nasıl rol yapacağım konusunda endişe duymaya başladım.  Bu benim ilk rolümdü ve de ünlü yönetmen Hatim Ali yeni bir aktör olarak bana çok güveniyordu. Dahası bu dizi MBC gibi büyük bir şirket ve Qatar televizyonu tarafından destekleniyordu.  Senaryosunu da Dr. Velid Saif  (Ünlü Arap yazar) yazmıştı. Bu nedenle “Ben Samer Ismail’e  böylesi bir rolü nasıl verirler?” düşüncesi zihnimi kurcalayıp durdu.

(Yeni bir aktör olarak büyük bir rolde kendisine güvenilmesi konusunda güvenlerini boşa çıkarma endişesi sarmış)

Dizi senaryosunun İslam alimlerinden olur onayını alması neticesinde İslama ve Müslümanlara fayda verecek bir iş yaptığımız konusunda beni rahatlattılar. Ben de bütün endişe ve korkularımdan kurtularak rolüm için elimden gelenin en iyisini en saygılı biçimde yapmaya çalıştım.

S: Korkularınızı nasıl yendiniz?

Korkularımı bana duygukları güven için gücümün kaynağı yaptım ve Hz. Ömer ile ilgili her ayrıntıyı öğrenmek için elimden gelenin ne iyisini yaptım.

S: Ne tür bir korku duyuyordunuz? Rolün kendisi mi yoksa ilk defa peygamber efendimize (s.a.v) çok yakın bir sahabeyi canlandıran ilk Arap aktör olmanın verdiği bir korku mu?

Kesinlikle! Peygamber efendimize (s.av) çok yakın olan bir sahabenin canlandırılıyor olması Arap dünyası için çok büyük bir adım. Yine de korkularımızın üstesinden gelip onu anlatmak için elimizden gelenin en iyisini yaptık.

S: Hz. Ömer dizisinden sonra 5 yıl herhangi bir projede yer alma izniniz olmadığı doğru mu?

Hepsi söylenti. Gazetelerde benim ağzımdan söylenmiş gibi yayınlanan her şey yanlış. Özellikle dizi yayınlanmadan önce gazetelerde benimle ilgili bu rolde olmaya zorlandığım ya da 5 yıl boyunca hiçbir projede yer almayacağım haberleri tamamen yalan.  Konuyla ilgili tek ve en doğru haberler MBC.net de paylaşıldı.

English Translation: @IElooDelPieroI at twitter (Thanks Iilaf <3)

Q: How did the role come to you , and how did you get selected?

At the beginning I received some news about Hatim Ali is doing some casting for some roles  of  a new historical series, I went to the place with  some of my mates and did the audition for the series. They told us to wait until we get a call from them. After a short period of time I got a call says that the director Hatim ali wants to meet me and some of my mates.. and during that meeting we did another Auditions for some roles from the series. After few days they called me and went through makeup sessions for almost a whole week.
After that they told me that I have been chosen for Umar ibn Al-Khattab role.
I met the director and discussed and deal about every detail and prepared everything about the Role before shooting the first scenes.

Q : What was your reaction when you were told that you’re gonna be the leading actor and you’re gonna play Umar Ibn AlKhattab ?

Wallah it was big surprise\shock to me with all the worries about how this character will be introduced, specially that this role is my first at all and also being selected by the well knwon director Hatim Ali, he put all of his trust in me as a new actor.
Plus because this work is supported by such big companies like MBC and the Television of Qatar and because of  the script was written by Dr.Waleed Saif ( one of the most famous Arabic writers)
Therefore me as Samer Ismeal my mind was occupied by how I will be trusted by them, specially because the script was accept by the Islamic Sheikhs Committee  they made me feel that we were doing a big favor for a good cause  for Islam and Muslims
therefore I got rid of all my worries and fears  and started working to introduce and represent the character in the best way with all the respect.

Q: How did you beat your fears ?

I made my fear my source of my strength for all the trusts they had given me and made my best to get to know every detail about the character.

Q: What’s the type of your fears and why ?is it because of the role itself or  is it because you’re the first Arabic actor who’s going to playone of the Sahaba’s characters  who was very close to the Prophet peace be upon him?

Exactly ! Specially the fact that this step is the first of its own in the Arabic world, portraying one of the closest Sahabas to the prophet it’s a big step, but we tried to get over our fears and introduce in the best way with all the respect to him.

Q: is it true that you’re not allowed to work after Omar series for 5 years from the releasing date ?

It’s all rumors, and everything said about me – as me- in the newspapers was false , specially the talks before the releasing date, I read once some announcements falsely related to me says that I was forced to play the role and I’m not allowed to act for 5 years after the series, it’s all lies, the only true announcement and statements was shared by MBC.net

Samer İsmail Röportajı – 1 / Samer Ismail Interview – Part 1” üzerine 7 yorum

  1. tweet attı yazmışsın twitter adresi var mııı? link verebilir misin? teşekkürler şimdiden🙂

  2. Bunları gerçekten merak ediyordum ve oldukça yararlı oldu. Teşekkürler!

    Bir de, Samer İsmail gifleri de yapmanı “çok-çok-çok” isterim. Boyutlar biraz küçük kalıyor ayrıca. Şöyle irili ortalı (ufaklı olmasın :D) gifler çok daha iyi olmaz mı?

    Tekrar teşekkürler. İyi sabahlar🙂

Bir Cevap Yazın

